تعمیر هود در منزل + نکاتی خاص برای نگهداری هود در خانه

تعمیر هود در منزل

در این بخش اهواز تعمیر در مورد تعمیر و نگهداری هود در منزل توضیحاتی را ارائه کرده ایم. هود آشپزخانه نقش مهمی در آشپزخانه دارد و تقریبا در هر آشپزخانه ای هود وجود دارد.

اهمیت هود را زمانی متوجه می شوید که خراب شود و کارایی نداشته باشد زیرا رطوبت، دود و بوی غذا از منزل خارج نخواهد شد و فضای اشپزخانه نامطبوع خواهد ماند.

تمیز کردن هود یکی از کارهای مهم است که باید به صورت مرتب انجام گیرد تا برای هود مشکلاتی ایجاد نشود. به طور کل تعمیر هود آشپزخانه کار سختی نست ولی در بعضی از مواقع ممکن است نیاز به افراد خبره باشد تا بتوانند عیوب را رفع کنند و در صورت نیاز به تعمیر هود می توانید با تکنسین اهواز تعمیر در تماس باشید.

 

مشکلات هود در آشپزخانه

در ادامه تمام مشکلات اصلی هود را توضیح می دهیم که در بعضیا ز موارد خودتان می توانید دست به آچار شوید و مشکل را رفع کنید.

هود بدرستی کار نمی کند!

وقتی که هود آشپزخانه درست کار نمی کند دلایل زیادی وجود دارد، ممکن است که مدار دستگاه هود شما قطع شده باشد. شاید قطعه ای سوخته باشد و نیاز به تعویض باشد و یا اینکه فیوز دستگاه شما خراب شده باشد و باید عوض شود.

 

سیم ایراد دارد

محل قرار گرفتن هود در اشپزخانه ممکن است باعث سوختن سیم ها شده باشد. اگر سیم ها قطع یا شل شده باشد هود روشن نمی شود، به اجزای داخلی هود نگاهی بیندازید و ببینید نشانی از سوختگی و خرابی وجود دارد. باید بررسی کنید که سیم هایی که به دکمه روشن و خاموش دستگاه وصل است برق دارند یا خیر، اگر با اهم سنج چک کردید و نشانه صفر را دیدید، باید سوییچ را تعویض کنید.

مکش هود خیلی کم است

نخستین دلیلی که باید بررسی کنید این است که آیا پروانه ها هرز می چرخند، دلیل دیگر این است که شاید خروجی هوا مسدود شده باشد و در آخر ممکن است که فیلتر دستگاه هود شما کثیف شده باشد و باید آن را تمیز کنید. هر کدام از این مشکلات که پیش آمده باشد برای رفع عیب دستگاه می توانید اقدام کنید و در نهایت شاید دور موتور کم شده باشد که تعمیر کار می تواند آن را تنظیم کند.

تعمیر هود در منزل

هود در فصل زمستان ضعیف می شود!

می توانید قبل از شروع فصل سرما و زمستان نکاتی را به یاد داشته باشید. خروجی خرطومی را نگاه کنید و با توجه به شرایط آب و هوایی که در پاییز و زمستان وجود دارد و بادهای شدید می زود، ممکن است خروجی با اشیا خارجی و یا لانه پرنده بسته شده باشد. آلودگی هوا در زمستان مشکل ساز ممی شود و شما شاید آلودگی بیشتری را ببینید. هود را حتما سرویس کنید تا بارندگی های شدید به هود اشپزخانه شما هیچ اسیبی وارد نکند.

 

تمیز کردن هود آشپزخانه چگونه است؟

در ابتدا با آب گرم باید هود را تمیز کنید و سپس با دستمال آن را خشک کنید.

اگر ماشین ظرفشویی دارید می توانید هود را درون ماشین ظرفشویی بگذارید و در غیر این صورت با مواد شوینده می توانید آن را تمیز بشویید.

با ریختن کمی الکل روی دستمال می توانید هود آشپزخانه را تمیز کنید و البته باید توجه کنید که شعله اجاق گاز روشن نباشد زیرا خطرناک است.

هود آشپزخانه به دلیل قرارگیری در معرض مواد چرب و روغن، خیلی سریع الوده می شود و به دلیل تجمع غذاها بسیار آلوده می شود. آلودگی فیلترهای هود باعث کاهش عملکرد این دستگاه می شود. تعویض فیلتر د طول دستگاه هود شما تاثیر دارد، وقتی که آشپزمی کنید باید از هود استفاده کنید تا گرمای آشپزخانه به بیرون منتقل شود و هود خیلی گرم نشود. برای اینکه مکش هود شما بهتر باشد باید 5 دقیقه قبل از آشپزی کردن، هود را روشن کنید تا جریان هوا برقرار باشد.

برای اینکه دستگاه سالم بماند از کنترل دستگاه بیشتر استفاده کنید، البته در مورد هودهای کنترل دار این امر ممکن است، هود آشپزخانه در زمان کار کردن هیچ موقع بوی غیر عادی نخواهد داشت و در صورت مشاهده بوی بد و غیر معمول دستگاه را سریع خاموش کنید و با سرویس کار تماس بگیرید.

هود آشپزخانه صدایی یکنواخت به دلیل کار کردن دارد و نباید خیلی صدای آن کم و زیاد شود.

برای شستن فیلترها از محلول اب داغ و مایع ظرغشویی و جوش شیرین استفاده کنید و بگذارید تا یک ساعت در مواد باقی بماند تا خوب تمیز شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *