بهترین مایکروویو و مایکروفر % قیمت و تفاوت ها

بهترین مایکروفر و مایکروویو موجود در بازار

همانطور که می دانید یکی از لوازم کاربردی در هر منزل و آشپزخانه مایکروویو است . این وسیله نه چندان بزرگ، به راحتی می تواند از پس کارهای بزرگی همچون پخت کیک و مرغ، گرم کردن غذا ها و گریل کردن و یخ زدایی کامل و  دیگر موارد بر بیاید. علاوه بر اینکه استفاده از ماکروویو باعث افزایش سرعت پخت و پز شما می شود باعث صرفه جویی چشم گیری در انرژی و زمان هم می شود. بنابراین نبود یک مایکروویو در منزل به وضوح پیداست و حس می شود.در ادامه این مطلب جهت خرید بهتریت ماکروویو و ماکروفر موجود در بازار خواهیم پرداخت تا با دید بازتری به دنبال آن باشد و بهترین را به منزل ببرید.

با پیشرفت چشم گیر فناوری و علم ، قابلیت و ویژگی های بسیاری هستند که ما را در انتخاب بهترین گزینه سردرگم و کلافه می کنند.و سوال های از قبیل ماکرو ویو خوب چه ویژگی های دارد؟ بهترین ماکروویو کدام است؟ قبل از خرید ماکرو به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ و سوالت دیگری که ذهن مارا درگیر کرده اند. حال برای دانستن تمامی پاسخ ها در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

 

راهنمای خرید مایکروویو

توان مصرفی 

منظور از توان مصرفی، همان قدرت است. توان در همه مایکروویوها و ماکروفرها یکسان نیست و مدل های گوناگون، توان های مختلفی دارند. توان مصرفی، ارتباط عکس با مدت زمان طبخ غذا و یکنواختی پخت دارد. به این صورت که توان بیشتر، مدت زمان طبخ و گرم کردنغذا را کمتر می کند و بر عکس این موضوع هم توان کمتر برابر با مدت زمان بیشتر برای پخت.

هرچه اندازه توان مصرفی بیشتر باشد، دستگاه بزرگتر و گرانتر می باشد.

یخ زدایی 

در این حالت می توانید مواد غذایی یخ زده را بدون گرم کردن، سریع یخ زدایی کنید. بعد از تنظیم دستی زمان و میزان حرارت، یخ زدایی شروع می شود. پس از گذشت نیمی از زمان، دستگاه شروع به بوق زدن می کند و شما باید غذای منجمد را برگردانید تا یخ هر دو طرف به خوبی ذوب شود.

ظرفیت و اندازه

یکی از نکات مهم در هنگام خرید ماکروویو و ماکروفر، ظرفیت و اندازه آن است. شما می توانید با دانستن ظرفیت، اندازه مناسب را برای خانواده تان تعیین کنید. در حال حاضر اکثر ماکروویوهای موجود در بازار، با ظرفیت های 20 لیتر، 25 لیتر، 28 لیتر، 32 لیتر، 38 لیتر، و 42 لیتر و … یه فروش می رسند.

لازم به ذکر هست که ظرفیت زیر 25 لیتر، مناسب براس خلنواده های 2 تا  4 نفره و ظرفیت های بیشتر از 25 لیتر برای خانواده های با بیش از 4 نفر مناسب هستند. از این رو پیشنهاد می کنیم جهت خرید بهترین ماکروویو بازار، گنجایش دستگاه را بررسی کنید.

قابلیت تنظیم زمان

ویژگی تنظیم زمان به شما این امکان را می دهد تا زمان را به صورت دستی برای گرم کردن یا پختن غذا تنظیم کنید. این قابلیت در دستگاه های مختلف با کلماتی مانند Clock یا Time  مشخص شده است. برای تنظیم دستی می توانید از دکمه های دقیقه از 1 تا 9 و به همین ترتیب برای ثانیه هم استفاده کنید.

برنامه پخت

ماکروویوها برنامه پخت مختلفی دارند. این ویژگی به شما کمک می کند تا تنها با فشردن یک دکمه، دستگاه را متناسب با غذای مورد نظرتان، به صورت پیش فرض آماده کنید. هر برنامه پخت، زمان و دما را به صورت خودکار تنظیم می کند و دیگر نیازی به تنظیم دستی حرارت برای جلوگیری از سوختن یا خام ماندن غذا نیست. متداولترین برنامه های پخت عبارتند از : پخت مرغ و کیک، پخت گوشت، پخت پیزا، پخت سبزیجات و پحت ماهی .

کانوکشن CONVECTION

این ویژگی در نسل جدید ماکروویوها و ماکروفرها بیشتر دیده می شود، که باعث پخت یکنواخت تر و سریع تر غذا می شود. عملکرد کانوکشن Convection l موجب می شود تا فن هایی که در قسمت پشتی دستگاه تعبیه شده اند، گرمای تولید شده را در داخل محفظه به شکل یکنواخت به گردش دربیاورند. این قابلیت برای پخت کیک و مرغ بسیار ضروری است چرا که در این غذا ها، مغزپخت شدن بسیار مهم است. بنابراین در هنگام خرید بهترین ماکرو، این ویژگی را مورد بررسی قرار دهید.

گریل Grill

امروزه ماکروویوهایی که اکثر کاربردهای اجاق گاز را دارند، خریداران بیشتری را به سمت خود جذب می کنند. قابلیت گریل یکی از آن ویژگی هایست که از آن در آخرین مراحل پخت استفاده می شود. با استفاده از این گزینه می توانید سطح غذا را طلایی یا برشته کنید که برای پخت مرغ، گوشت و پیتزا بسیار مورد استفاده است. گفتنی است، گریل یکی از بهترین ویژگی ها در ماکروفر محسوب می شود.

قفل کودک Child Lock

با فعال کردن ویژگی قفل کودک، دکمه های روی صفحه از کار می افتند و دیگر کودک شما نمی تواند تنظیمات را بهم بریزد. همچنین با این قفل، درب دستگاههم قفل می شود، چراکه ظرف به هنگام خروج از محفظه بسیار داغ است و ممکن است باعث سوختن پوست شود. شما می توانید قفل را با یک دکمه فعال یا غیر فعال کنید.

این مطالب را نیز ببینید!

انواع عیوب اجاق گاز صفحه ای و رفع عیوب

انواع عیوب گاز صحفه ای فرگاز و رفع آنها طی سالیان گذشته اجاق گازها فرم …

2 دیدگاه‌ها

  1. ممنون از زحماتتون

  2. سپاس از شما
    سوالاتی که داشتم و رفع شد مرسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *