انواع اجاق گاز رومیزی + دسته بندی اجاق گاز و توضیح در مورد ظاهر و کارکرد

انواع اجاق گاز رومیزی

اگر قصد خرید اجاق گاز را دارید پس بهتر است که از انواع آن اطلاع داشته باشید و در مورد ظاهر و کارکرد اجاق گازهای رومیزی اطلاعات بیشتری را بدانید. در ادامه در مورد انواع اجاق گاز توضیحاتی را ارائه کرده ایم.

انواع اجاق گاز رومیزی

گاز های صفحه ای معمولا به دو دسته تقسیم می شوند

  • اجاق گاز رومیزی توکار صفحه ای گازی
  • اجاق گاز رومیزی توکار صفحه ای برقی

و البته یک دسته بندی دیگر بر اساس جنس صفحه روی آنهاست که عبارت است از:

  • اجاق گاز صفحه ای شیشه ای ، اجاق گاز صفحه ای استیل و ترکیبی از شیشه و استیل

اجاق گاز استیل

اجاق گازهای استیل نسبت به بقیه طرفدار بیشتری را دارد به دلیل اینکه هم غیرقابل شکستن می باشد نسبت به شیشه ای ها و هم تمیزکاری بهتری دارند. استیل ها هم به دو شکل ساذه و آجدار طراحی شده اند. استیل ساده تمیزکاریش راحتر است و خش پذیری بیشتری دارد در صورتی که آجدارها خش پذیری کمتری دارند در عوض امکان چربی پذیریشان بیشتر است. این نوع از دوام و ماندگاری بالایی برخوردارند و لکه ها و چربی ها را دیرتر برروی خود نشان می دهد و نوع استیل ساده به دلیل سهولت در تمیز کاری از طرفداردان بیشتری برخوردار است و برای خانواده های پرجمعیت مناسب ترند.

انواع اجاق گاز رومیزی

اجاق گاز رومزی شیشه ای

درباره اجاق گازهای شیشه ای استیل باید گفت که در این طراحی سعی بر این شده که ترکیبی از زیبایی اجاق گاز های شیشه ای و مقاومت اجاق گازهای استیل را داشته باشند. و این اجاق گازها به خاطر داشتن سطح شیشه ای براحتی تمیز می شوند و به خاطر داشت لبه های استیل از دوام و ماندگاری خوبی بهرمند هستند.

اجاق گازهای برقی

دسته اجاق گازهای برقی ظاهری شیک دارند و تنها یک صفحه شیشه ای جلوی روی شما بر روی کابینت قرار گرفته و بجای استفاده از ولوم و شیرها از لمس کردن استفاده می شود و توسط یک کیت دیجیتال پس از لمس کردن شعله ها روشن می شوند و کم و زیادی صورت می پذیرد. امکان نشتی گاز در نوع برقی نسبت به گازی بسیار کمتر است و همچنین با داشتن امکان قفل کودک از این جهت خیال والدین راحت است و تنها مشکلی که نسبت به اجاق گازی وجود دارد این است که با قطع جریان برق از اجاق نمی توان استفاده کرد تا زمانی که برق مجددا وصل شود.

این مطالب را نیز ببینید!

علت شکستن شیشه اجاق گاز صفحه ای رومیزی و دلایل خودکشی شیشه

دلایل شکستن شیشه اجاق گاز رومیزی صفحه ای چیست ؟ بعضی وقت ها بدون هیچ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *