خرابی فر توکار + آموزش عیب یابی و تعمیر قطعات فر تو کار توسط متخصص

فر توکار

 

نحوه انجام تعمیر بر روی فر توکار

تعمیر فر توکار یکی از تعمیرات اساسی لوازمات آشپزخانه به حساب می آید. در حال حاضر استفاده از اجاق گاز رومیزی نسبت به اجاق گاز فردار یا فرگاز قدیمی بیشتر شده و همین امر باعث شده که بشتر افراد به سمت فرهای توکار روی بیاورند و از آنها برای پخت و پز انواع کیک و شیری ، پیزا ، مرغ ، ماهی و … استفاده کنند/ در واقع اگر غذای نیاز دارید که آب غذا حفظ شود فر توکار بهترین گزینه انتخابی برای شما به شمار می آید.

هنگام استفاده از فر توکار ممکن است که این وسیله دچار مشکلاتی شود و نیاز به تعمیر داشته باشد/ فرهای توکار دارای قسمتهای می باشد که برای تعمیرشان نیاز به دانش و تخصص کافی می باشدو اگر دانش کافی ندارید به هیچ عنوان خودتان آن را تعمیر نکنید.

زیرا تعمیرات آن در منزل به نظر سخت می رسد برای اینکه دسترسی به قطعات آن به ظاهر بسیار سخت و پیچیده است و با کمک این راهنما مشکلات را عیب یابی کرده و در صورت نیاز فر را باز کرده و قطعات را نیز تعویض و یا تعمیر کنید.

فر توکار

عدم کارکرد مناسب  فر توکار

اگر عملکرد فرتوکار شما جدیدا ضعیف و یا حتی به طور کامل از کار افتاده باشد تعمیر کردن آن ممکن است ساده به نظر برسد که معمولا یک المنت حرارتی یا ترموستات عامل این مشکل باشد، این به این معنی است که باید قطعه مورد نظر را شناسایی و در صورت نیاز جایگزین کرد.

 

باز کردن فرهای توکار جهت تعمیر کردن

به طور معمول برای بازکردن یک فر نیاز به باز کردن چند پیچ می باشد که پس از باز کردن این پیچ ها می توانید فر را باز کنید اما به باد داشته باشید که یک ترمینا ورودی برق در پشت فر وجو دارد که قبل زا باز کردن فر باید آن را خاموش کنید . فر های دو گانه باید در کابین خود نصب شوند که دارای تهویه مناسب برای اطمنان از کارکرد صحیح فر پنل و اطمینان از کنترل فرایند گرما است.

 

فر توکار

 

المنت فر توکار

المنت ها که در واقع قمست اصلی یک فر می باشند در داخل محفظه و در قسمت های مختلفی قرار دارند. هر کدام از این المنت ها به منظور خاصی استفاده می شوند/ مثلا یکی برای پختن است و یکی دیگر برای سوخاری کردن.

اگر المنت پخت که در داخل پایین محفظه قرار دارد خراب باشد دمای فر به درجه ایده آل نحواهد رسید که نتیجه آن نپخته مانده مغز غذا می شود و رویه غذا سوخته می شود. ابتدا در حالت خاموش بودن ظاهر المنت ها را بررسی کنید اگر سوختگی و یا شکستگی داشتند که باد تعویض گردند و اگر سالم بودند فر را روی حالت پخت تنظیم می کنیک و چند دقیقه روشن می گذاریم و باید سرخ شوندگی المنت ها بررسی شود که کاملا سرخ شوند که در صورت گرم و سرخ نشده نشان از وجود مشکلی هست.

در این حال دوشاخه فر را جدا می کنیم و پنل پشتی را باز می کنیم ابتدا سیم ها و ترمینال ورودی رابررسی میکنیم اگر دچار سوختگی نبودند باید با اهم متر دو سر ترمینال المنت ها را برای میزان رسانندگی چک کنید/ المنت ها دارای مقاومت بالایی هستند که در صورت مشاهده هیچ رسانندگی به معنای سوختن آنهاست که باید تعویض شوند / حال در صورتی که المنت ها سالم بودندپس مشکل باید در مدار مربوطه باشد

بررسی های بیشتر در این حالت باید در حالت روشن بودن دستگاه باشد که توسط تنکنسین آموزش دیده و مجرب باید صورت گیرد.

فر توکار

ترموستات فر توکار

ترموستات فر در پنل اصلی قرار دارد و مستقیما المنت هارا کنترل می کند ترموستات در فر یک میکروسویچ کنترل کننده دماست که برق اعمالی به المنت ها را قطع و وصل می کند. یک ترموستات معیوب ممکن است باعث شود که فر دمای کم و یا زیادی تولیدکند

 

فیوزها

اگر فر دارای فیوز داخلی هر گونه خطا در قسمت های برقی باعث پریدن آن می شود. اگر فیوز پریده باشد نشان دهنده این است که قسمتی از فر دچار اتصال کوتاه یا خرابی شده و باید رفع گردد. ببعضی از فرها دارای چند فیوز می باشند که باید بررسی کرد که کدام فیوز مورد دارد. پس وقتی فیوزی پرید ایتدا المنت ها ، سیم کشی و اتصالات را بررسی کنید و سپس فیوز را تعویض کنید برای تعوض فیوز به شدت جریان دقت کنید که یکی باشد.

 

سنسور دما

در فرهای جدید سنسور دمای فر بخشی است که دمای داخل فر را مانیتور کرده و سیگنال های را به برد الکترونیکی می فرستد تا امنت ها خاموش و یا روشن شوند این سنسور هم ممکن است دلیل عدم گرما و یا گرمای زیاد باشد.این قطعه درون فر و نزدیک به المنت بالایی قرار داردکه اگر خراب باشد کد خطایی را نمایش می دهد . اگر فکر می کنی که سنسور معیوب است مقاومت آن را را با یک مولتی متر اندازه گیری کنید .

 

برد الکترونیکی

فرهای بروز و پیشرفته برخلاف فرهای قدیمی که به صورت میکانیکی بودند این فرها دارای سیستم بردهای الکترونیکی می باشند که این برده ها کلیه کارکردهای آن را کنترل می کنند . وظیفه اصلی این بردهای پیشرفته کنترل خاموش و روشن کردن المنت ها بر اساس برنامه ای ویژه هستند. اگر خطایی ایجا ببشود بر روی این برده ها کدهای نمایش داده می شود و در صورتی که برد به صورت کامل روشن نشود ممکن است مشکل از برق ورودی باشو و یا اینکه خود برد مشکل فنی پیدا کرده باشد.

حال در این زمان باید مشاهده کنید که برق به برد میرسد یا خیر که این کار بهتر است توسط تعمیرکار آموزش دیده انجام شود که اگر برد ولتاژ خروجی نداشت باید تعویض شود.

 

و خلاصه اینکه 

برای تعمیر فر توکار نیاز به یک تعمیرکار باتجربه و آموزش دیده هست که پس از عیب یابی به تعمیر قطعه بپردازد و یا در نهایت و تعمیر نشدن آن قطعه را تعویض نماید/

و ما در گروه اهواز تعمیر این افراد مجرب و متعهد به اصول اخلاقی را خدمت شما عزیزان قرار خواهیم داد/

در صورت پیش آمدن هر گونه سوال در مورد تعمیر فرتوکار و گاز صفحه ای و دیگر لوازم گازسوز آشپزخانه آن را مطرح کنید تا راهنمایتان کنیم .

این مطالب را نیز ببینید!

دلیل و علت کم بودن شعله اجاق گاز صفحه ای و فرگاز و فر توکار چیست؟

دلیل و علت کم بودن شعله اجاق گاز صفحه ای و فرگاز و فر توکار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *